Regulamin
REGULAMIN PLATFORMY MIDMOD.PL
Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania z Platformy prowadzonej przez Sprzedawcę pod adresem URL: midmod.pl.
Każda osoba, która chce korzystać z Platformy, musi uprzednio zapoznać się z Regulaminem. W szczególności, Klient może dokonywać zakupów wyłącznie po uprzednim zapoznaniu się z treścią Regulaminu oraz wyrażeniu zgody na określone w nim warunki. Jeżeli Klient nie akceptuje Regulaminu, nie może on korzystać z Platformy.
Usługodawcą i właścicielem Platformy jest Maciej Brzoskowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Midmod Maciej Brzoskowski, wykonywaną we Wrocławiu (53-505), ul. Lelewela 4, NIP: 9182130551, REGON: 387945479 (dalej: „Sprzedawca”).
Kontakt i sposób porozumiewania się z między Sprzedawcą a Klientem:
- mailowo: info@midmod.pl
- listownie: ul. Lelewela 4, 53-505 Wrocław;
- telefonicznie: 503130713
DEFINICJE:
Czas Realizacji Zamówienia | czas, w którym Zamówienie jest kompletowane, a następnie wydawane przewoźnikowi w celu dostarczenia Produktu pod wskazany przez Klienta adres; Czas Realizacji Zamówienia nie obejmuje czasu Dostawy |
Dni robocze | dni tygodnia od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Rzeczpospolitej Polskiej) |
Dostawa | proces dostarczenia zakupionych Produktów do Klienta, uzależniony od rodzaju zakupionego Produktu oraz miejsca do którego zrealizowana ma być Dostawa |
Klient | podmiot posiadający pełną zdolność do czynności prawnych (Konsument lub Przedsiębiorca) korzystający z Platformy, w tym składający Zamówienie i zawierający Umowę ze Sprzedawcą |
Konto | usługa świadczona drogą elektroniczną, indywidualnie wydzielona Klientom modyfikowalna część Platformy; Konto umożliwia m.in. śledzenie zamówień dokonanych na Platformie, zapisywanie się na Newslettery, a przede wszystkim nabywanie Produktów |
Konsument | Klient, który jest pełnoletnią osoba fizyczną i zawiera ze Sprzedawcą Umowę, niezwiązaną bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową, przy czym Umowa ta musi obejmować dostawę Produktów na obszarze państw należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego |
Koszyk | usługa świadczona drogą elektroniczną; formularz stanowiący integralną część systemu zakupowego Platformy, w której Klient określa i zatwierdza przedmiot oraz warunki Zamówienia |
Midmod Pro | dodatkowa usługa świadczona drogą elektroniczną w ramach usługi Konta, dostępna dla niektórych Klientów, umożliwiająca nabywanie Produktów na preferencyjnych warunkach |
Newsletter | bezpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną, za pomocą, której Sprzedawca informuje Klientów o nowościach w swojej działalności, nowych Produktach, czy aktualizacjach na Platformie |
Polityka prywatności | dokument opisujący zasady, cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych osób odwiedzających Platformę; Polityka Prywatności stanowi uzupełnienie Regulaminu i jest dostępna tutaj htitps://mdmod.pl/polityka-prywatnosci/ |
Produkt | towar znajdujący się w ofercie Platformy, dostępny do nabycia przez Klienta na podstawie Umowy |
Przedsiębiorca | wszyscy Klienci nieposiadający statusu Konsumenta |
Regulamin | niniejszy regulamin Platformy |
Platforma | platforma internetowa znajdująca się pod adresem: midmod.pl |
Umowa | umowa sprzedaży Produktów zawierana przy wykorzystaniu funkcjonalności Platformy |
Usługi | usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów za pośrednictwem Platformy |
Zamówienie | oświadczenie woli Klienta składane przy wykorzystaniu funkcjonalności Platformy będące ofertą zawarcia Umowy, kierowaną do Sprzedawcy |
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady korzystania z Platformy, w szczególności warunki korzystania z usług drogą elektroniczną, składania Zamówienia i jego modyfikowania, składania reklamacji, dokonywania płatności oraz zawierania Umów, a także inne uprawnienia i obowiązki Klienta oraz Sprzedawcy.
- Wszelkie opisy Produktów oraz pozostałe elementy Platformy mają wyłącznie charakter informacyjny i są zaproszeniem do zawarcia umowy. Żaden z elementów oraz informacji zawartych na Platformie nie stanowi oferty w rozumieniu obowiązujących przepisów.
- Klient nie może korzystać z Platformy w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu, obowiązującymi przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub zasadami współżycia społecznego. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym oraz korzystania z Platformy w sposób zakłócający lub uniemożliwiający jej funkcjonowanie.
- W celu korzystania z Platformy po stronie Klienta muszą zostać spełnione następujące minimalne wymagania techniczne: i) urządzenie z dostępem do sieci Internet, ii) zainstalowana i zaktualizowana do najnowszej wersja przeglądarki internetowej: Edge, Chrome, FireFox, Safari; iii) możliwość zapisu plików Cookie (w zakresie plików określonych jako niezbędne) oraz obsługi Javascript; iv) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail). Rekomendowana minimalna rozdzielczość ekranu: 1920×1080 pikseli.
- Umowy zawierane są zgodnie z prawem polskim, z zastrzeżeniem, że wybór ten nie może skutkować pozbawieniem Konsumenta ochrony wynikającej z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa państwa jego zwykłego pobytu.
- PLATFORMA
- W ramach Platformy i działań podejmowanych na podstawie Regulaminu możliwe jest m.in. przeglądanie oferty Platformy, złożenie Zamówienia, dokonanie zapisu na Newsletter.
- Wszystkie ceny Produktów widoczne na Platformie są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i domyślnie wyrażone są w złotych polskich i są cenami ostatecznymi (w zależności od opcji oferowanych przez Platformę możliwe może być dokonanie zmiany waluty, w której wyrażona jest cena).
- Ceny Produktów, o których mowa w pkt 2.2. nie zawierają kosztów dostawy, które ustalane są zgodnie z informacjami znajdującymi się w zakładce dostawa dostępnej w ramach podstrony dotyczącej danego Produktu. W przypadku braku informacji o koszcie dostawy w ramach tej zakładki, istnieje możliwość indywidualnego ustalenia ze Sprzedawcą sposobu oraz kosztu dostawy Produktu.
- Do każdego Zamówienia złożonego na Platformie wystawiany jest dowód zakupu w postaci paragonu lub faktury VAT (w zależności od wyborów dokonanych przez Klienta w ramach Platformy lub obowiązków Sprzedawcy wynikających z przepisów prawa).
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen oraz liczby Produktów znajdujących się w ofercie Platformy, a także wycofywania lub wprowadzania Produktów do oferty Platformy, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych w ramach Platformy oraz organizowania wyprzedaży. Wymienione zmiany nie naruszają praw osób, które zawarły Umowę dotyczącą Produktów oferowanych przez Platformę przed dokonaniem ww. zmian.
- Żadne z postanowień Regulaminu nie może być interpretowane w sposób, który ograniczałby prawa przysługujące Klientowi jako Konsumentowi stosownie do obowiązujących przepisów prawa.
- Platforma oraz jego elementy składowe, w tym design i treści, chronione są prawem autorskim i/lub innymi prawami dotyczącymi własności intelektualnej. Elementy te nie mogą być przez Klienta reprodukowane, rozpowszechniane lub publikowane, częściowo lub w całości bez zgody Sprzedawcy. W szczególności Regulamin nie pozwala Klientowi na reprodukowanie, rozpowszechnianie, wypożyczenie, zbywanie oraz każdy inny sposób redystrybucji pośredniej i bezpośredniej, zarówno odpłatne, jak i nieodpłatne, z pominięciem Sprzedawcy elementów Platformy.
- KONTO I USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Sprzedawca dostarcza Klientom bezpłatne usługi świadczone drogą elektroniczną w formie funkcjonalności Platformy tj.: interaktywnych formularzy, w tym rejestracji, Konta, Koszyka, złożenia Zamówienia. Używając funkcji formularzy, Klient zobowiązany jest podać swoje prawdziwe, aktualne i prawidłowe dane. Jeśli Klient poda Sprzedawcy nieprawidłowe lub nieprawdziwe dane dostęp do funkcjonalności Platformy może być niemożliwy.
- Aby założyć Konto i stać się zarejestrowanym Klientem, Klient przejść przez procedurę rejestracji. Rejestracja dokonywana jest za pośrednictwem dedykowanego formularza Platformy, który następnie jest przesyłany do nas za pośrednictwem funkcjonalności Platformy. Z chwilą potwierdzenia założenia Konta, zostaje zawarta między Klientem a Sprzedawcą umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną prowadzenia Konta na czas nieokreślony.
- Założenie Konta nie jest konieczne aby złożyć Zamówienie. W ramach Platformy możliwe jest składanie Zamówień przez niezarejestrowanych Klientów, pod warunkiem akceptacji Regulaminu, podania wymaganych danych osobowych oraz podjęcia innych działań w ramach funkcjonalności Platformy.
- W procesie rejestracji Klient podaje hasło, poprzez które następnie uzyskuje dostęp do Konta. Klient ma obowiązek chronić hasło i nie możesz udostępniać hasła osobom trzecim. Konto jest niezbywalne. Klient jest zobowiązany do aktualizowania i poprawiania swoich danych w ramach Konta, tak aby zawsze były prawidłowe, prawdziwe i aktualne.
- Klient może wypowiedzieć Umowę w każdym czasie poprzez wysłanie nam takiego oświadczenia woli za pośrednictwem poczty elektronicznej z zastrzeżeniem, że wówczas musi to być adres e-mail, którym posługiwał się w momencie rejestracji Konta lub przy wykorzystaniu jednej z funkcjonalności Platformy. Wypowiedzenie jest skuteczne z momentem złożenia przez Klienta odpowiedniego oświadczenia.
- Klient nie jest uprawniony do przeniesienia praw i obowiązków wynikających z faktu posiadania Konta na Platformie na osobę trzecią bez uprzedniej zgody Sprzedawcy.
- Klient nie może korzystać z Kont innych Użytkowników oraz udostępniać swojego Konta innym osobom.
- Klient zobowiązuje się, że za pomocą Usług, w ramach Platformy, nie będzie: (a) dokonywać jakichkolwiek działań mogących utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Usług, Platformy oraz korzystać z Usług w sposób uciążliwy dla innych, (b) podejmować działań na niekorzyść innych Klientów, osób trzecich, lub Sprzedawcy, (c) naruszać warunków Umowy, lub przepisów obowiązującego prawa, (d) używać Platformy oraz Usług do celów innych niż są one przeznaczone, (e) dokonywać jakichkolwiek innych działań mogących naruszać interesy Sprzedawcy.
- Naruszenie Regulaminu, w szczególności praw do Platformy, może spowodować jedną z następujących reakcji Sprzedawcy: (a) ostrzeżenie skierowane do Klienta, (b) blokada dostępu do Konta, (c) usunięcie Konta, a tym samym wypowiedzenie ze skutkiem natychmiastowym umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, (d) uniemożliwienie Klientowi dokonania powtórnego założenia Konta.
- PRODUKTY
- Produkty oferowane w ramach Platformy są rzeczami ruchomymi używanymi. W związku z tym Sprzedawca nie gwarantuje, że nie będą one nosić śladów użytkowania lub innego rodzaju wad fizycznych wynikających ze starzenia się Produktów.
- Sprzedawca ani jakiekolwiek podmioty trzecie nie udzielają jakiejkolwiek gwarancji na Produkty, chyba że co innego wynika wprost z oświadczeń opublikowanych w ramach Platformy lub przekazanych wprost Klientowi w formie dokumentowej pod rygorem nieważności.
- Mając na uwadze fakty wskazane w pkt 4.1. oraz 4.2. powyżej, Sprzedawca rekomenduje wnikliwe zapoznanie się z opisem Produktu opublikowanym na Platformie. Reklamacje dotyczące wad lub uszkodzeń, o których Klient został poinformowany nie będą uznawane przez Sprzedawcę.
- MIDMOD PRO
- Usługa Midmod Pro jest dostępna wyłącznie dla Przedsiębiorców. W celu wysłania prośby o uzyskanie dostępu do Midmod Pro konieczne jest uzupełnienie odpowiedniego formularza dostępnego na Platformie dla Klientów, którzy posiadają Konto na Platformie.
- Decyzja o udostępnieniu usługi Midmod Pro zależy wyłącznie od Sprzedawcy, zaś Sprzedawca nie gwarantuje dostępu do Midmod Pro każdemu Przedsiębiorcy, który podjął działania, o których mowa w pkt 5.1. powyżej.
- Uzyskanie dostępu do Midmod Pro może być również uzależnione od akceptacji odrębnego regulaminu odnoszącego się do tej usługi.
- W ramach Midmod Pro oferowane mogą być promocyjne ceny sprzedaży Produktów, jak również innego rodzaju udogodnienia dla Przedsiębiorców. Niższe, promocyjne ceny będą notyfikowane zalogowanym Przedsiębiorcom korzystającym z Midmod Pro w sposób wynikający z obowiązujących przepisów prawa.
- SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- W celu złożenia Zamówienia Klient dodaje Produkty do Koszyka (funkcjonalności Platformy) a następnie wprowadza wymagane informacje, w tym dane osobowe, a następnie kliknięcie przycisku „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub o analogicznym brzmieniu, które skutkuje złożeniem oferty zawarcia Umowy.
- W procesie składania Zamówienia, do chwili uaktywnienia ww. przycisku istnieje możliwość wykrywania i korygowania błędów przez Klienta w Zamówieniu i jego modyfikacji, poprzez system sprzedażowy Platformy.
- Po tym momencie, Klient może zmienić Zamówienie, w szczególności skorygować błędy we wprowadzonych danych, do chwili nadania przesyłki z Produktem poprzez bezpośredni, niezwłoczny (telefoniczny lub za pomocą poczty e-mail) kontakt ze Sprzedawcą.
- Składając Zamówienie, Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia Umowy obejmującej Produkty wskazane w ramach Zamówienia. Zawarcie Umowy następuje poprzez przyjęcie ww. oferty przez Sprzedawcę, w momencie otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę.
- Warunkiem zawieszającym zawarcia Umowy jest (a) uiszczenie płatności przez Klienta, (b) brak błędu w Platformie dotyczącego ceny Produktu. Jeżeli Klient uiścił płatność, a nie został spełniony warunek zawieszający dotyczący błędu, płatność jest nienależna i Sprzedawca zwróci ją Klientowi niezwłocznie od jej zaksięgowania na rachunku bankowym, nie później jednak niż w terminie jednego dnia roboczego.
- W ramach Platformy mogą być dostępne następujące metody płatności:
- przelewem on-line – bezpieczna płatność elektroniczna dokonywana za pośrednictwem serwisu Tpay, PayPal lub innego serwisu;
- za pośrednictwem funkcji Blik;
- kartą płatniczą (VISA, Mastercard) – płatność dokonywana i autoryzowana jest za pośrednictwem serwisu Przelewy24, w trakcie bezpiecznego i szyfrowanego połączenia;
- przy wykorzystaniu funkcjonalności Apple Pay/Google Pay;
- przelewem tradycyjnym – wpłata dokonywana jest na konto bankowe Sprzedawcy.
- Za wyjątkiem sytuacji, w których jest to technicznie niemożliwe (np. przy opcji przelewu tradycyjnego) płatności są realizowane za pośrednictwem operatora płatności TPay lub innego operatora płatności, każdorazowo wskazane na Platformie.
- W ramach Platformy możliwe jest skorzystanie z opcji zakupu Produktu na raty. W takim przypadku konieczne jest zawarcie odrębnej umowy z podmiotem trzecim, poza Platformą, zaś Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za treść takiej umowy, odmowę jej zawarcia przez podmiot trzeci, ani za zobowiązania Klienta z niej wynikające.
- Po złożeniu przez Klienta Zamówienia otrzymuje on drogą mailową wiadomość mówiącą o otrzymaniu Zamówienia przez Sprzedawcę, w której podane są szczegóły Zamówienia oraz jego numer, którym należy posługiwać się podczas kontaktów ze Sprzedawcą, jak również inne informacje wymagane przepisami prawa.
- Przyjęcie Zamówienia do realizacji zostaje potwierdzone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty e-mail. Z chwilą potwierdzenia przez Sprzedającego przyjęcia Zamówienia do realizacji dochodzi do zawarcia Umowy.
- W przypadku wyboru sposobu płatności z góry (płatność przelewem on-line, przelewem tradycyjnym lub kartą płatniczą) Klient może wprowadzić zmiany do złożonego Zamówienia lub z niego zrezygnować jedynie do momentu dokonania wpłaty. Utrwalanie, zabezpieczanie i udostępnianie treści zawieranej Umowy następuje za pośrednictwem systemu sprzedażowego Platformy i wysyłana jest na adres e-mail Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta w Zamówieniu adres. Klientowi, który złożył Zamówienie zostanie przekazany cyfrowy dokument potwierdzający zawarcie Umowy wraz z jej treścią.
- SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Czas realizacji Zamówienia jest uzależniony od rodzaju Produktu zakupionego przez Klienta, nie będzie jednak przekraczać 60 dni.
- Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po wysłaniu drogą elektroniczną potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji. Zamówienia realizowane są według kolejności ich składania przez Klientów.
- W przypadku niedostępności części Produktów objętych Zamówieniem, Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony o tym fakcie pocztą elektroniczną lub telefonicznie. W tym przypadku Klient ma prawo wybrać częściową realizację lub zrezygnować ze złożonego Zamówienia, wysyłając stosowną informację na adres mailowy Platformy info@midmod.pl. Realizacja Zamówienia zostanie wstrzymana do momentu powiadomienia Sprzedawcy o decyzji Klienta. W przypadku braku stosownej informacji po upływie 7 dni od momentu powiadomienia Klienta Zamówienie zostanie anulowane.
- W przypadku niedostępności wszystkich Produktów objętych Zamówieniem, Konsument zostanie niezwłocznie powiadomiony o tym fakcie pocztą elektroniczną lub telefonicznie, zaś Zamówienie jest anulowane.
- W przypadku, gdy Klient opłacił Zamówienie i zostało ono anulowane, Sprzedawca zwróci Klientowi całość wpłaconej kwoty na rachunek bankowy, z którego opłacono Zamówienie. W przypadku, w którym Klient opłacił całość Zamówienia, a z powodu niedostępności części Produktów objętych Zamówieniem wybrał jego częściową realizację, Sprzedawca zwróci Klientowi część wpłaconej kwoty odpowiadającą wartości niezrealizowanego Zamówienia na rachunek bankowy, z którego opłacono Zamówienie.
- DOSTAWA
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż Produktów na obszarze państw członkowskich Unii Europejskiej, przy czym Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zablokowania sprzedaży i Dostawy Produktów w poszczególnych państwach, o czym informacja będzie znajdować się każdorazowo w widocznym miejscu w ramach Platformy. Ograniczenie takie może dotyczyć także sprzedaży kierowanej do Konsumentów.
- W przypadku braku możliwości dostawy do danego miejsca zgodnie z informacjami zawartymi w ramach Platformy, Klient uprawniony jest do skontaktowania się ze Sprzedawcą w celu dokonania indywidualnych ustaleń dot. możliwości złożenia Zamówienia i dostawy w miejsce wskazane przez Klienta. W takim przypadku ostateczną decyzję o zawarciu Umowy podejmuje Sprzedawca.
- Jeśli nic innego wprost nie wynika z informacji opublikowanej na Platformie w ramach formularza Zamówienia, Dostawa jest odpłatna, zaś jej koszt jest wskazany w odpowiedniej zakładce na stronie Platformy oraz w ramach formularza Zamówienia.
- Czas Dostawy jest uzależniony od rodzaju zakupionego Produktu oraz miejsca (w szczególności państwa) Dostawy, wybranego przez Klienta. Termin Dostawy jest komunikowany Klientowi za pośrednictwem wiadomości e-mail w trakcie procesu realizacji Zamówienia, w której Klient otrzymuje również informację o podmiocie realizującym Dostawę, datę wysyłki oraz numer identyfikacyjny/nadawczy. W przypadku dostępności takiej funkcjonalności w ramach systemu podmiotu realizującego Dostawę, Klient może mieć możliwość śledzenia drogi przesyłki za pośrednictwem odpowiedniej strony internetowej.
- Dostawa Produktów może być realizowana bezpośrednio przez Sprzedawcę, jak również partnerów Sprzedawcy lub wybrane przez Sprzedawcę firmy spedycyjne lub kurierskie. Niezależnie od sposobu realizacji Dostawy, Sprzedawca gwarantuje, że jej koszt nie przekroczy kosztu Dostawy opłaconego przez Klienta w ramach Zamówienia.
- W większości przypadków, ze względu na rodzaj Produktów, Sprzedawca oferuje wysyłkę wyłącznie do rąk własnych Klienta i nie przewiduje możliwości wykorzystywania paczkomatów lub analogicznych urządzeń do realizacji Dostawy Produktów, za wyjątkiem niewielkich przedmiotów, które nie ulegają łatwemu zniszczeniu podczas transportu. Możliwość dostarczenia danego Produktu przy wykorzystaniu paczkomatu będzie każdorazowo komunikowana w ramach Platformy Koszty związane z dokonywaniem zwrotów, z zastrzeżeniem uprawnień Konsumentów wynikających z obowiązujących przepisów, są ponoszone przez Klientów (i w niektórych przypadkach zwracane Klientom przez Sprzedawcę) na zasadach określonych w odpowiedniej zakładce informacyjnej https://midmod.pl/dostawa działającej w ramach Platformy.
- ZWROTY (PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY)
- Konsument, który zawarł Umowę, jest uprawniony do odstąpienia od niej w terminie 14 dni (od dnia doręczenia mu ostatniego z Produktów objętych Umową), bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o których mowa w ust. 7.7. poniżej.
- W niektórych przypadkach Produkty mogą być towarem niefabrykowanym, wyprodukowanym według specyfikacji Konsumenta lub służącym zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. W takim przypadku Konsumentowi nie będzie przysługiwać prawo do odstąpienia od Umowy, o czym każdorazowo zostanie poinformowany przed jej zawarciem.
- Do zachowania terminu na odstąpienie, wystarczające jest wysłanie odpowiedniego oświadczenia (którego wzór stanowi załącznik 1 do Regulaminu) na adres korespondencyjny Sprzedawcy wskazany na początku Regulaminu lub na adres e-mail wskazany także na początku Regulaminu. Wykorzystanie wzoru oświadczenia, o którym mowa powyżej nie jest obowiązkowe, zaś Konsument musi po prostu złożyć jednoznaczne oświadczenie w przedmiocie odstąpienia od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia zwrócić Konsumentowi wszelkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu, przy użyciu takiego samego sposobu płatności jakiego użył Konsument.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- W niektórych przypadkach Konsument może ponieść następujące koszty:
- jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny na Platformie, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów;
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- REKLAMACJA
- Klienci są uprawnieni do złożenia reklamacji, w przypadku, w którym Produkty są niezgodne z Umową.
- Reklamacje mogą być zgłaszane na adres korespondencyjny Sprzedawcy wskazany na początku Regulaminu lub za pośrednictwem poczty e-mail, na adres info@midmod.pl.
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące informacje: i) dane pozwalające na identyfikację Klienta; ii) informacje dot. niezgodności świadczenia z Umową; iii) rodzaj żądania Konsumenta (doprowadzenie Produktów do zgodności z Umową, obniżenie ceny lub odstąpienie od Umowy). Niepodanie części z tych informacji może utrudnić i przedłużyć rozpatrzenie reklamacji.
- Reklamacje są rozpatrywane przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania. Jeżeli Sprzedawca w terminie nie udzielił odpowiedzi na reklamację, uznaje się, że doszło do uznania reklamacji.
- W przypadku pozytywnie rozpatrzonej reklamacji Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia rozpatrzenia reklamacji zwróci Konsumentowi wszelkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu, przy użyciu takiego samego sposobu płatności jakiego użył Konsument.
- Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu braku zgodności Produktu z Umową, jest obowiązany poinformować Sprzedawcę o zamiarze odesłania Produktu, a następnie niezwłocznie dostarczyć Produkt na adres wskazany w odpowiedzi przez Sprzedawcę. Reklamacje dotyczące błędów lub wad funkcjonalności Platformy można kierować w sposób analogiczny do opisanego wyżej procesu reklamacji Produktów (są też rozpatrywane w analogiczny sposób).
- PRZEDSIĘBIORCY
- Jeżeli Klient jest Przedsiębiorcą w rozumieniu Regulaminu, zastosowanie do niego mają następujące zasady:
- z chwilą wydania Produktu przez Sprzedawcę, przechodzą na niego korzyści i ciężary związane z Produktem, jak również ryzyko jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia;
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia, o których mowa w ust. 10.1.1. powyżej, jak również za opóźnienie w dostawie;
- Przedsiębiorca zobowiązany jest zbadać przesyłkę zawierającą Produkt niezwłocznie po jej doręczeniu. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy względem Przedsiębiorcy jest ograniczona zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Przedsiębiorcy tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia Umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za dalsze losy Produktu po jego nabyciu przez Przedsiębiorcę, w tym za jego wykorzystanie przez Przedsiębiorcę na terytorium innego państwa.
- Jeśli realizacja Zamówienia jest uzależniona od określonego działania Przedsiębiorcy, termin realizacji Zamówienia ulega odpowiedniemu przedłużeniu o okres opóźnienia Przedsiębiorcy w wykonaniu swojego obowiązku.
- Jeżeli Klient jest Przedsiębiorcą w rozumieniu Regulaminu, zastosowanie do niego mają następujące zasady:
- DANE OSOBOWE
- Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów oraz ich przedstawicieli w celu zawarcia oraz wykonania Umowy. Może je również przetwarzać w innych celach wskazanych w Polityce Prywatności, takich jak np. realizacja obowiązków związanych z rachunkowością wynikających z obowiązujących przepisów.
- Wszelkie informacje dotyczące celów przetwarzania danych osobowych, zakresu tego przetwarzania oraz podstaw prawnych, jak również praw osób, których dane dotyczą można znaleźć w Polityce Prywatności.
- NEWSLETTER
- Usługa subskrypcji Newslettera świadczona jest przez Sprzedawcę na rzecz Klientów, którzy dobrowolnie wyrażą na to zgodę.
- W celu aktywowania usługi subskrypcji Newslettera, Klient musi posiadać urządzenie z dostępem do sieci Internet, zainstalowaną i zaktualizowaną przeglądarkę internetową oraz aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail).
- W celu zasubskrybowania Newslettera, Klient wykonuje następujące czynności:
- zamawia Newsletter poprzez interaktywny formularz dostępny na Platformie poprzez podanie swojego adresu e-mail,
- aktywuje Newsletter za pośrednictwem linka znajdującego się w wiadomości e-mail wysłanej Klientowi na adres podany podczas rejestracji.
- Z chwilą aktywowania subskrypcji, pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zostaje zawarta umowa o świadczeniu usługi Newsletter na czas nieoznaczony.
- Klient może w każdej chwili wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Newslettera ze skutkiem natychmiastowym poprzez dezaktywację subskrypcji. Rezygnacja z Newslettera następuje poprzez aktywowanie odpowiedniego linka zamieszczonego w stopce każdego listu elektronicznego przesyłanego w ramach usługi Newslettera. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym w ramach usługi Newslettera.
- ZMIANA REGULAMINU
- Sprzedawca może zmienić Regulamin z ważnych powodów prawnych (nowelizacja przepisów prawa dotyczących funkcjonowania Sprzedawcy), organizacyjnych (zmiana sposobu prowadzenia działalności Sprzedawcy lub zmiana oferty Sprzedawcy) lub technicznych (modernizacja Platformy, zmiana sposobu funkcjonowania Platformy lub Usług, dodanie nowych funkcjonalności).
- Klient zostanie poinformowany o zmianie Regulaminu za pośrednictwem maila na adres, na który zarejestrowane ma Konto na 14 (czternaście) dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu. Jeżeli Klient nie akceptuje zmian i poinformuje o tym Sprzedawcę, Sprzedawca usunie jego Konto (umowa w zakresie prowadzenia Konta zostanie rozwiązana) z dniem wejście w życie nowego Regulaminu. W innym przypadku Sprzedawca poprosi o akceptację nowego Regulaminu.
- Sprzedawca jest uprawniony do wprowadzenia zmian Regulaminu w trybie natychmiastowym, bez zachowania terminu, o którym mowa w pkt 13.2. powyżej, w przypadku, gdy: i) podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązana jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie tego okresu; ii) musi w drodze wyjątku zmienić Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną usług pośrednictwa internetowego, konsumentów lub użytkowników przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa.
- Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian Regulaminu realizowane są zgodnie z dotychczasową treścią Regulaminu.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Konsument ma możliwości skorzystania z alternatywnych w stosunku do postępowania sądowego sposobów rozwiązywania sporów (ADR), w szczególności poprzez mediację, poprzez koncyliację lub w ramach w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Lista instytucji, do których możesz się zwrócić o rozstrzygnięcie sporów w ramach ADR znajduje się pod tym linkiem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporów_konsumenckich.php
- Konsument może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- W przypadku sporów wynikających z Umowy lub jej wykonywania sądem właściwym jest:
- jeśli stroną Umowy jest Konsument – sąd właściwy dla miejsca zamieszkania Konsumenta;
- jeśli stroną Umowy jest Przedsiębiorca – sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
Załącznik nr 1 do Regulaminu Platformy
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Wzór formularza odstąpienia od umowy powinien zawierać następujące dane (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy).
Adresat: Midmod Maciej Brzoskowski, Wrocław (53-505), ul. Lelewela 4
- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów (*) umowy dostawy następujących towarów (*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów (*)/o świadczenie następującej usługi(*)
- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
- Adres konsumenta(-ów)
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data
(*) Niepotrzebne skreślić.